Wat je hieronder gaat lezen is het laatste deel van het drieluik De Gilius en Antoinette Gingen Eindelijk Samen op Vakantie. De laatste vijf dagen in het prachtige Wenen!

Op maandag na een hele dag liften (lees hier deel 2) kwamen we toch nog aan in Wenen, in het Mozart Pension om precies te zijn. We wilde één avond een lekker luxe bedje. Dus via Bookings.com vond ik het Mozart Pension, de foto’s zagen er romantisch en lief uit en bovendien leek het mij geweldig om in Wenen in een hotel/pension te slapen dat de naam Mozart bevatte. Het leek ideaal.

De kamer in het Mozart Pension…

En als je nu denkt goh Antoinette je hebt wel heel vaak het woord leek gebruikt, ja dat klopt. We kwamen aan, we belde aan, er begon een hond te blaffen (die totdat we naar onze kamer zijn gegaan niet stopte met blaffen), de man die open deed kon geen Engels, ok dan maar Duits, ook niet, ok Frans dan? Kon hij ook niet, dus met handen en benen en vaak genoeg mijn naam zeggen kregen we de kamer… De kamer was oubollig, hele lelijke plastic plakbloemen aan de muren en het bed was vrij klein. En dit was de duurste kamer van onze reis…

De receptie van het Mozart Pension…

Gelukkig hadden we maar voor 1 avond geboekt en konden we de volgende dag naar de Airbnb die we hadden geboekt. Een kamertje in het appartement van Selma, Sead en hun hond Nelly. They were amazing! Echt beste plek waar we hebben gezeten doordat zij gewoon zo leuk waren! Selma gaf ons allemaal tips voor leuke dingen in Wenen en die hebben we zoveel mogelijk geprobeerd te doen (we moeten sowieso nog een keer terug omdat er nog heel veel andere leuke dingen waren die we hadden willen doen).

Mozart beeld, ik wil ook een tuin om dit te kunnen doen!

We hebben twee dagen in zo’n hop on hop off bus gezeten en heel veel moois gezien. Het fijne van zo’n bus is dat ze ook achtergrond informatie geven over de gebouwen waar je voorbij rijdt en over de geschiedenis van de stad. We zijn naar het Freud museum geweest (niet heen gaan! Dit was heel saai en alle belangrijke spullen die je van hem wilt zijn staan in Londen omdat hij daar naartoe is gevlucht tijdens de oorlog). We hebben in de tuinen van Schönbrunn gelopen (dit is groot!) en op de laatste dag zijn we naar het Haus der Musik gegaan.

Wiener Melange

Een modern, interactief museum die je heel veel verteld over muziek! Super cool een echte aanrader als je naar Wenen gaat.

Zo kon je met dobbelstenen een wals maken en Gilius en ik hebben het Weens Filharmonisch orkest gedirigeerd, virtueel natuurlijk, maar het was heel cool!

En met het dirigeren van het Filharmonisch orkest kwam er weer een einde aan ons avontuur in Wenen. Selma, die stewardess is, moest toch naar het vliegveld en was zo lief om ons te brengen.

Dat was het. Snel weer doen! Ik raad iedereen aan om
een srprs.me uit te proberen, wij hebben zoveel plezier gehad en vooral heel veel rust.Top vakantie!